Kezdőoldal > General > Everest szivas

Everest szivas


Hat ez mekkora szivas volt…
 
Az egesz azzal kezdodott, hogy egyik kollega behozott hozzam egy laptopot, azzal a keressel, hogy keszitsem elo neki mint munkagepet, mert a regit megveszi otthoni hasznalatra.
Miutan letisztaztuk a jogi dolgokat (szoftver, stb.) nekifogtam, hogy nosza akkor allitsuk uzembe.
 
Mivel latszott, hogy meg nem volt semmi beallitva (a felhasznalo nevet, stb. kerdezo kepernyo fogadott), az eredeti telepites befejezese utan felhuztam ra az XP Pro-t (ugyanis a gepen eredetileg XP Home volt). Ezutan tartomanyba leptetes – s itt estem pofara. Ugyanis miutan beleptettem tartomanyba, megprobaltam a fiokommal belepni (mint tartomanyi rendszergazda), de az asztal megjelenese utan lefagyott az egesz gep. Nocsak.
 
Teljes gep ujratelepites – elobb Recovery CD, s ra XP Pro, majd "szuz" XP Pro. S ugyanaz a jelenseg fogadott. Nehany oras szivas utan kertem a kollegat, hogy hozzon egy masik gepet, mert ebben vmi nem stimmel.
 
Uj vas, uj telepites – de ugyanaz a hiba. Ejha… Itt mar nem a vas a hibas. Akkor mi? Volt egy teszt-gep a kozelben – az is ugyanazt produkalta. Nocsak. Teszt-tartomanyba beleptetve siman mukodott, eredeti tartomanyban csak akkor, ha a tartomanyi felhasznalo, akivel bejelentkeztem, nem volt helyi rendszergazda. Helyi felhasznalokkal nem volt gond, jogosultsagi szinttol fuggetlenul.
 
Jottek sorra a kerdesek:
– jogosultsagi problema. Igen, de ha ez van, akkor egy kisebb jogu felhasznalo miert tud bejelentkezni, mig egy helyi rgazda nem? Meg akkor is, ha a helyi rgazda nem tartomanyi rgazda? Miert nem irja ki, "Access denied" s ezzel annyi? Amugy egyaltalan mikor lehetseges ez a helyzet – ha a helyi rgazda csoportnak vmire Access Denied jog van bepipalva. No de egy szuz XP-nel…
 
– hardveres hiba. Ket nap szivas utan (kiderult, hogy a wifi jelszot vmiert nem fogadja el – csakhogy addig ennek nem neztem utana, gondoltam, hogy eddig mukodott, ezutan miert ne mukodne) rajottunk, hogy a wifi beallitasok nem voltak a legjobbak – illetve megkattant valamiert az Access Point. Ujrakonfig – ha mar a debug nem volt sikeres – s maris van wifi. Ujabb proba – ujabb elhasalas. Tehat halokartya fizikai problema kilove.
 
– policy: gondolkodjunk. Adott a teszt nevu user, aki sima tartomanyi felhasznalo, nem tagja a tartomanyi rendszergazdaknak. Ha o be tud jelentkezni, helyi felhasznalokent, akkor ugye ervenyes ra a policy. Ha helyi rgazda csoport tagja, UGYANAZOK a hazirendek ervenyesek ra – de ugy viszont lefagy a rendszer. Tehat ennek alapjan nem policy.
 
Tobb, mint egy heti szivas utan kiderult, hogy DE IGEN, policy volt a bunos. Ebben szerepet jatszott az is, hogy – mint az elejen jeleztem – egy teszt-tartomanyban minden gond nelkul mukodott. A hiba akkor bukott ki, amikor a gep OU-jara es a Teszt felhasznalo OU-jara is beallitottam, hogy minden policy (felulrol) tiltva, illetve a helyi OU-ra alkalmazott policykat is tiltottam (mindehhez voltak Teszt OU-k, tehat nem az eles halon bogarasztam). S voila, maris beleptem a Teszt userrel, mint helyi rgazda. Innentol kezdve mar csak a kerdeses policy megtalalasa volt a cel.
 
Kezdetnek minden gep policy-t engedelyeztem – meg mindig jo. Utana a Teszt felhasznalora vonatkozokat – elhasal. Ezutan egyesevel probaltam a Teszt-re vonatkozo hazirendeket tiltani, hatha megtalalom a bunost – s egyik probalkozasra bejott. Melyik policy is volt ez? Domain policy for everybody. Ok, ez szerencsere nem tartalmaz sok beallitast.
 
Ekkor derult ki, hogy az Everest futtatasa okozta a galibat. Nem volt eleg a /Safe kapcsolo, mert attol abban a pillanatban elhasalt, kellett neki a /Safest. Furcsa. Minden tobbi gepen jo a /safe, de ezen nem. Irtam Tamasnak, egyelore kivancsian varom az eredmenyeket. Erdekes az is, hogy az Everest GUI-s feluleten csont nelkul lefut a riport – csak parancssorbol, kapcsolokkal nem megy.
 
Szoval ezek utan megtanultam, hogy:
– 1. az Everest meg mindig okozhat instabilitast, sot, egyenesen teljes fagyast
– 2. barmennyire is nem olyan hibanak tunik, policyt erdemes kikapcsolni egy teszt idejere
Kategóriák:General
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

